Praktisk info

9500 Hobro

Telefonnr. 98 54 65 78

Leder Torben Bailey (leder) E-mail: tba@viborg.dk - 23603064

Tumlehøj har pr. 1.2.2021 34 børn indskrevet.

Vi starter i køkkenet om morgenen. Hvis barnet ikke har spist hjemmefra, serverer vi morgenmad indtil kl 7.30. Der medbringes ikke morgenmad hjemmefra.

Der er to voksne efter kl. 7.00 og 3 efter 7.30.

Ca kl 9.00 spiser vi formiddagsmad

Madpakker

Madpakker medbringes hver dag til formiddags–middags- og eftermiddagsmad.

Ind og udmelding samt stamdata

Gå på:

1: Viborg.dk

2. Vælg ”Service og selvbetjening”

3: Vælg ”Selvbetjening"

4: Vælg ”Borger"

5. Vælg ”Meld dit barn i dagtilbud"

Fravær

Brug AULA  hvis dit barn holder en fridag eller er syg.

Vi forventer at dit barn er her senest kl. 9, hvis vi ikke får anden besked.

Aflevering / afhentning

Når I kommer med / eller henter jeres barn, så få altid kontakt med en af vi voksne, så vi ved jeres barn er kommet / er hentet. Der udover skal i tjekke jeres barn ind og ud på touchskærmen ved indgangen.

Inden for vindfanget hænger en forældretavle med nyheder fælles for alle forældre i institutionen.

Middagssøvn

Hvis dit barn skal sove til middag, kan det lade sig gøre de allerfleste dage. Medbring selv lagen, pude og dyne.

Det kan opbevares i institutionen.

Aftal nærmere med personalet.

Påklædning:

Vi er ude hver dag, så det er vigtigt, at dit barn er klædt rigtigt på efter vejret. Er du i tvivl, så spørg personalet.

Dit barn skal medbringe hjemmesko, skiftetøj og regntøj. Herudover er det en god idé at anskaffe termotøj og en turtaske / rygsæk, som barnet selv kan bære.

Skriv venligst navn i alt.

Om sommeren husk selv at smøre barnet med solcreme om morgenen.

Fødselsdage

Hvis I ønsker, holder vi fødselsdag for jeres barn her i Tumlehøj. I må meget gerne komme med noget spiseligt til festen. Bliver vi inviteret til fødselsdag hjemme hos jer, siger vi ja tak. (Se kostpolitikken)

Er der brug for, at børnene skal med bus eller lignende, for at komme hjem til fødselsdag, vil vi gerne være behjælpelige men som udgangspunkt står I for transporten.

Fotografering

En gang om året bliver børnene fotograferet af en professionel fotograf.

Forældremøder – forældresamtaler

Der afholdes et forældremøde om året. Desuden tilbydes I en samtale nogle måneder efter jeres barn er startet, en midtvejs samtale, en samtale foråret inden jeres barn skal starte i børnehaveklassen samt en overleveringssamtale.

Personale

Leder/pædagog: Torben Bailey (tlf. 23603064)

Pædagoger: Elin Elkjær, Dorte Vammen, Helle Ditlevsen, Lissi Bugge Nielsen og Merete Nissen.

Pædagogmedhjælpere: Gitte Pedersen, Kris Pedersen  og Jette Fomsgaard

Personalet er på 3 stuer: Græshopperne og Skarnbasserne  aldersblandede med de 3-4 årige og Sommerfuglene med de 5 årige.

I perioder har vi virksomhedspraktikanter, personer ansat med tilskud, studerende fra seminariet, praktikanter fra folkeskolen m.v.

Vi håber, at både I og jeres barn bliver glade for Tumlehøj, og får I brug for en snak / spørgsmål, er I altid velkommen til at henvende jer.

MVH Torben