Elevsamling

Elevsamlingens formål er at øge elevernes forståelse af og praktiske erfaring med den demokratiske arbejdsform.

Elevsamlings deltagere er alle elever i 4.- 6. kl.
Bh.kl., 1., 2. og 3. kl. kan deltage i elevsamlingerne efter ønske.

Elevsamlingerne gennemføres ca. en gang hver anden måned. Årets møder fastlægges i begyndelsen af skoleåret.
Samlingen planlægges til at vare ca. én lektion.

Ved samlingerne kan der stilles spørgsmål, fremsættes forslag og træffes beslutninger. Ønsker og forslag kan fremsendes til personalet, skolelederen, eller fremlægges i skolebestyrelsen gennem de to elevrepræsentanter, der er medlemmer af bestyrelsen.

Det er 6. kl., der i samarbejde med elevsamlingskontaktlæreren har ansvaret for møderne. De indhenter forslag til dagsorden, laver dagsordenen, leder mødet og skriver referat, som uddeles til alle klasser.
Der vælges 2 elever fra 6.kl. , som elevrepræsentanter i skolebestyrelsen.

Skolelederen deltager i videst muligt omfang i mødet sammen med elevrådskontaktlæreren i 6.kl.
Skolen er medlem af foreningen Danske Skole Elever (DSE). DSE har flere gang været ude ved os og holde oplæg for eleverne.