Fællesbestyrelsens beføjelser

Fællesbestyrelse

Fællesbestyrelsen på Brattingsborgskolen SDI udgør den samlede bestyrelse for børnehave, SFO og skole.

Fællesbestyrelsen er bestående af 7 foræl­drerepræsentanter, 2 medarbejderrepræsentanter og 2 elevrepræsentanter.

Fællesbestyrelsen udøver sin virksomhed inden for de mål og rammer, der er fastsat af byrådet, og fører i øvrigt tilsyn med SDI´ens virksomhed på de planlagte møder.

Bestyrelsen fastsætter principper for skolens virksomhed, afgiver en årlig beretning, og indkalder mindst en gang årligt for­ældrene til et fælles møde til drøftelse af SDI´ens virke.

Ovenstående tilsyn og drøftelse er blandt andet:

a) beslutning om undervisning i fritiden

b) beslutning om madordning med fuld eller delvis foræl­drebetaling, fri forplejning

c) beslutning om betaling for forplejning ved ekskursioner, lejrskoler og skolerejser og eventuelt betaling for øvrige udgifter ved skolerejser som f.eks. entrebilletter

d) beslutning om SFO´ens mål- og indholdsbeskrivelse inden for de rammer, der er fastsat af Børne- og Ungdomsud­valget.

e) beslutning om afholdelse af forskudte valg

f) godkendelse af nye valgfag

g) beslutning om, at skolelederen - efter dialog og sam­råd med skolebestyrelsen - tillægges kompetence til at dispensere efter bestemmelserne i folkeskolelovens

For mere information se her: https://viborg.dk/service-og-selvbetjening/skole-oguddannelse/skole/skolebestyrelser/