Musikprofil

Musik

Brattingsborgskolen SDI ønsker at profilliere sig på de praktisk-musiske kompetencer.

Personalet er godt repræsenteret fagligt ud fra et praktisk-musisk læringsgrundlag og har gode muligheder for at understøtte en tværfaglig læringsramme.

Målet har været at styrke børnenes musiske kompetencer og give dem en samhørighed igennem sang og musik fra børnehave til de går ud af skolen i 6.klasse. Børnene får dermed en øget interesse og motivation for musisk leg og læring.

Vi har i 2018 etableret et ”frivilligt” børnekor, som sidenhen er vokset til to kor, man kan gå til i SFO-tiden (indskoling og mellemtrin).

Alle klasserne har to musiklærere i musiktimerne, fordi vi oplever, at det er med til at hjælpe børnene i flow gennem undervisningen samt fastholder dem i at være optaget af at lære instrumenternes muligheder, sangens toner og samspillet glæder.

Vi har fast morgensang for alle børn, fordi dette er med til at vise fællesskab og forbundethed mellem mennesker.

Vi har instrumentundervisning i 1-3.klasse, så vi kan sikre at alle børn får mulighed for at tilegne sig kundskaber på et instrument. Det betyder at alle børn i 1-3.klasse låner en ukulele med hjem, så de kan øve sig på instrumentet både i skolen og derhjemme.

Skolen har et tæt samarbejde med MazzerMusik, som er en forening, der har til formål at understøtte musiklivet i Klejtrup. Vi har ligeledes et tæt samarbejde med kulturskolen omkring musik og dramaturgi, under projektet ”kulturspor”.

Projekter

Lucia-optog på skolen og i byen

Samspil med musikefterskolen

Fællessang med friplejehjemmet